Forum GRH "Sojusz" Strona Główna GRH "Sojusz"
Grupa Rekonstrukcji Historycznej "Sojusz"
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

STAR 660 M2 1973 R. WERSJA TRANSPORTOWA
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GRH "Sojusz" Strona Główna -> Park maszynowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 0:55, 15 Wrz 2013    Temat postu: STAR 660 M2 1973 R. WERSJA TRANSPORTOWA

W dniu 14.09.2013 r. o godz. 4:30 do naszego parku maszynowego dotarł nowy eksponat - Star 660 M2 z 1973 r. w wersji transportowej. Pojazd został w ostatniej chwili uratowany przed złomowaniem. Wielkie podziękowania należą się dla właściciela firmy "HOL-SERVICE" z Gdańska p. Marka Jarmołowicza który dzięki swojemu doświadczeniu i umiejętnością w realizacji trudnych zleceń załadował pojazd w bardzo trudnym terenie przy pomocy specjalistycznego pojazdu pomocy drogowej i dowiózł Stara bezpiecznie na miejsce Akcja była trudna bo odbywała się w nocy w całkowitych ciemnościach w szczerym polu gdzie tak na prawdę bardzo trudno było dojechać samochodem osobowym a co dopiero ciężarówką. Star po 30 latach postoju w garażu nie był chętny do pomocy przy załadunku Pan Marek postanowił nam pomóc w akcji ratowania Stara z zamiłowania do zabytkowych pojazdów za co należy się mu wielki szacunek. Obiecujemy, że ten pojazd będzie jeździł i zasili naszą flotę zabytków motoryzacji na Pomorzu.

Star 660 skrzyniowy moim zdaniem jest kluczowym pojazdem do rekonstrukcji LWP z lat 60/70/80 Podziękowania należą się Wojtkowi który mocno zaangażował się w realizacje tego przedsięwzięcia. Teraz czas zabrać się za prace. Moim zdaniem optymistycznym planem pokazania pojazdu po remoncie byłaby 45 rocznica wydarzeń grudnia 70 w Gdyni.
Po remoncie pojazd będzie dawał nam możliwość rekonstrukcji od inwazji na Czechosłowację w 1968 r. poprzez wydarzenia grudnia 70 na wybrzeżu aż po stan wojenny.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Zachowało się oryginalne oznakowanie taktyczne pojazdu które najprawdopodobniej pochodzi z 1980 r. Czy ktos wie co to oznacza ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Nie 1:01, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
horhe




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot

PostWysłany: Nie 10:45, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Gratulacje dla nabywcy!
Plandeka jest sparciała/przegniła, czy to rozdarcie wynika z obciążenia śniegiem? Nadaje się do zacerowania? W razie jakby co, to mam nici lniane khaki i maszynę rymarską.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbych81




Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:01, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Jeszcze raz wielkie gratulacje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FAHR




Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:15, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Przepiękna pszczółka!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
LWP desant




Dołączył: 15 Lis 2011
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karwia/k Władysławowa

PostWysłany: Nie 16:14, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Piękny ten STAR Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KŁOSEK KASZUBY




Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Somonino k/ Kartuz

PostWysłany: Nie 17:35, 15 Wrz 2013    Temat postu:

kurcze to potrafi dopiero , fajny sprzęt

https://www.youtube.com/watch?v=GRFwUL9c_eo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 18:17, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Blokada mechanizmu różnicowego robi swoje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 12:01, 16 Wrz 2013    Temat postu:

Ufff... Roboty będzie sporo przy renowacji. Ale warto. Pszczoła ze skrzynią jest bardzo żwawa i jak żaden pojazd pasuje do SZ PRL.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oskar




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: centralna Polska

PostWysłany: Pon 15:32, 16 Wrz 2013    Temat postu:

Ulala- czapki z głów Panowie! Mam pytanie- czy pojazd będzie przerejestrowywany? Jeśli tak, to czy ewentualne wymalowanie epokowych numerów rejestracyjnych na drzwiach i tylnej burcie odnowionego pojazdu będzie legalne? Trzymam kciuki za projekt, Stary 66/660 to chyba najbardziej charakterystyczne samochody Sił Zbrojnych PRL.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szafran




Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 310
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:06, 16 Wrz 2013    Temat postu:

No właśnie. Dlaczego na Stary mówiło się pszczółka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:27, 16 Wrz 2013    Temat postu:

Z uwagi na gang silnika (benzynka). Były też stary A 28 nazywane CHRUM (silnik wysokoprężny), jeździły z reguły w zaopatrzeniu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
borowy




Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:56, 16 Wrz 2013    Temat postu:

U nas na stara 660 mówili muł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 21:49, 18 Wrz 2013    Temat postu:

Pszczółka to nie wiem dlaczego ale muł pasuje do tego auta idealnie. Silnik ma mało mocy a 3 mosty dają spory opór dlatego zamula niemiłosiernie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 21:55, 20 Wrz 2013    Temat postu:

Dzisiaj z Wojtkiem zrobiliśmy wstępne porządki w Starze i powiem wam, że on naprawdę ma chyba tylko 1000 km. Pod pokrywą zaworów był lekki rdzawy nalot ale na samych zaworach czysto. Niema szlamu olejowego. Silnik czysty, olej w silniku przezroczysty. Jest jedynie problem z obróceniem wału, być może gdzieś trzyma albo na panewkach albo na pierścieniach. Silnik dzisiaj został zalany naftą, może po tej kuracji wszelkie dolegliwości znikną Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zbych81




Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 1075
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:46, 20 Wrz 2013    Temat postu:

Bardzo sympatyczna wiadomość Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 8:50, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Tymczasem pewnie czeka nas szlifowanie i wymiana części drewnianych. Opończa paki też pewnie nie jest w najlepszym stanie. A jak instalacja elektryczna wygląda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 15:31, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Szlifowanie i malowanie to będzie ostatni etap prac. Głównie będziemy się skupiać na części mechaniczno- hydraulicznej, potem zajmiemy się instalacją elektryczną która jest ale po 40 latach można by uznać, że jej niema Smile Jeśli chodzi o opończe będziemy ją szyć z nowego brezentu ale to myślę nastąpi po całościowym pomalowaniu samochodu.

Jeśli chodzi o skrzynię ładunkową to jest ona w bardzo dobrym stanie i nie wymaga prac blacharskich. Deski także są w tak dobrym stanie, że wystarczy je pomalować i zakonserwować na przyszłość.

Głównie nam zależy teraz na uruchomieniu silnika, jak ten etap będziemy mieli za sobą to zajmiemy się kolejnymi etapami remontu Stara Smile Gdyby silnik ruszył w tym roku to jest cień szansy, że auto wyjedzie w przyszłym sezonie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Sob 15:32, 21 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:24, 21 Wrz 2013    Temat postu:

To bardzo dobra wiadomość!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 13:26, 06 Lis 2013    Temat postu:

Wczoraj Wojtek z Tadeuszem zajrzeli w głąb silnika i okazało się, że wszystko wygląda dobrze jak na te lata Smile Postanowiliśmy na chwile obecną rozebrać silnik i uszczelnić go bez wyciągania go z auta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 19:34, 22 Lis 2013    Temat postu:

Dzisiaj rozwiązała się częściowo zagadka dotycząca naszego Stara 660 Smile Trafił dzisiaj w moje ręce dokument z którego wynika że, Star został sprzedany 7 listopada 1990 r. z jednostki wojskowej nr 3659 z Kołobrzegu za 2 000 000 zł. Wygląda, że nasz star służył w 5 batalionie rozpoznawczym który stacjonował w Kołobrzegu w latach 70 - 90.

"Na podstawie Zarządzenia Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 084/Org z 27 października 1993 5 Batalion Rozpoznawczy 8 DZ został przemianowany na 8 Batalion Rozpoznawczy 8 DOW i przedyslokowany w marcu 1994r z Kołobrzegu do Lęborka."

Czyli mamy idealny pojazd do rekonstrukcji 7 ŁDD Smile

Zagadką pozostaje zatem fakt, czemu ten pojazd nie był od zakupu eksploatowany Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sanchez dnia Pią 19:48, 22 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:21, 23 Lis 2013    Temat postu:

Ale 7 ŁDD to nie 8 DZ. Ta ostatnia stacjonowała w Koszalinie (po sąsiedzku z moim 12 brrel). To zające były.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sanchez




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 3703
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 20:52, 23 Lis 2013    Temat postu:

No patrz to moja wpadka Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Słoń




Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 1858
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 18:50, 24 Lis 2013    Temat postu:

Oznaczenie na zderzaku ( [2][A]K ) to może być 2 dywizjon artylerii - kwatermistrzostwo? "K" to raczej nie Kołobrzeg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KŁOSEK KASZUBY




Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 1574
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Somonino k/ Kartuz

PostWysłany: Nie 19:44, 24 Lis 2013    Temat postu:

a ja służyłem w 8 Lęborskim Batalionie Rozpoznawczym, tam otrzymałem po szkółce podoficerskiej stopień kapral. To był fajny czas elewów .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
FAHR




Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 22:01, 21 Gru 2013    Temat postu:

Widzieliście to? Mistrzostwo!
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum GRH "Sojusz" Strona Główna -> Park maszynowy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin